Naczelna Rada Aptekarska z zadowoleniem przyjęła stanowisko BCC odnośnie utrzymania zakazu reklamy aptek.
- Podjęcie tej niezwykle dojrzałej decyzji jest wyrazem społecznej odpowiedzialności organizacji, która - reprezentując 2 tys. podmiotów biznesowych – bierze również pod uwagę interes społeczny oraz dobro polskiego pacjenta - ocenia NRA.
Zdaniem NRA, Business Centre Club trafnie diagnozuje niebezpieczeństwo związane z ewentualnym zniesieniem zakazu reklamy aptek. Oznaczałoby ono powrót programów lojalnościowych oraz licznych „promocji” cenowych leków, które w efekcie doprowadziłyby do jeszcze większej konsumpcji preparatów leczniczych wśród pacjentów.
NRA informuje, iż zniesienie zakazu reklamy aptek miałoby również negatywny wpływ na pozycję farmaceutów zatrudnionych w aptekach sieciowych. Wbrew swojej woli podlegaliby oni zdecydowanie większym naciskom ze strony menedżerów aptek, nastawionych głównie na maksymalizację celów sprzedażowych, osiąganych przy wparciu wysublimowanych narzędzi marketingowych.
- Argumentacja przyjęta przez Business Centre Club jest zbieżna z postulatami Naczelnej Rady Aptekarskiej, która popiera utrzymanie zakazu reklamy aptek. Utrzymanie tej regulacji jest jednym z narzędzi pozwalających na ograniczenie agresywnej ekspansji sieci aptecznych, kosztem mniejszych podmiotów. W 2004 r. funkcjonowało 45 sieci aptecznych, obecnie jest ich już 390. Podmioty te łącznie opowiadają za 38 proc. sprzedaży ilościowo i ponad 60 proc. w ujęciu wartościowym. Ich udział w rynku stale rośnie - czytamy w wydanym komunikacie.
Źródło: NRA