OŚWIADCZENIE
Wejście do serwisu dla lekarzy i farmaceutów wymaga potwierdzenia oświadczenia widocznego na stronie. Jeśli nie spełniasz wymienionych warunków, kliknij przycisk Anuluj.
Wpisz szukaną frazę w wyszukiwarce
Opcje szukania zaawansowanego
Przejdź do widoku z pełnym opisem
Wpisz szukaną frazę w opisie
Kliknij, aby zobaczyć rodzaje opakowań
Spis treści, kliknij w wybrany link, aby przejść do wybranej podstrony
Zobacz opis leku w portalu Leksykon.com.pl

mmm... Cookies

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek.
Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć siętu.
Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.
BCC: Zakaz reklamy - nie, nadzór nad reklamą - tak
2016-12-23 | Aktualności
BCC: Zakaz reklamy - nie, nadzór nad reklamą - tak

- Z zaniepokojeniem przyjmujemy informacje dotyczące zamiaru wprowadzenia zakazu reklamy leków bez recepty i suplementów diety. W naszej ocenie są to propozycje sprzeczne z konstytucyjną zasadą swobody działalności gospodarczej oraz z prawem unijnym - poinformował Business Centre Club.

 

Zdaniem BCC, zmiany, o których mowa powyżej, będą niekorzystne nie tylko dla krajowych producentów leków oraz suplementów diety, ale także dla rynku hurtowego i detalicznego, a przede wszystkim dla pacjentów. Każdy zakaz reklamy, bez względu na jej zakres, ogranicza swobodę przedsiębiorczości i konkurencji, niekorzystnie wpływa na rynek pracy, ogranicza dostęp obywateli do rzetelnej informacji handlowej.

 

- Z punktu widzenia przemysłu farmaceutycznego takie rozwiązania pozostają w sprzeczności z rządową Strategią Odpowiedzialnego Rozwoju. Są również niekorzystne dla budżetu państwa oraz rynku reklamy i mediów publicznych - napisał Zenon Wasilewski, ekspert BCC ds. prawa medycznego.

 

BCC nie kwestionuje potrzeby zwiększenia nadzoru państwa nad reklamami niektórych suplementów diety. - Zgłosiliśmy w tym zakresie wiele propozycji zmian dotyczących ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Oczekujemy jasnych regulacji dotyczących reklamy suplementów diety opartych na obowiązujących zasadach unijnych i krajowych regulacji - tłumaczy Wasilewski.

 

- Pozytywnie oceniamy inicjatywę podmiotów działających na polskim rynku suplementów diety dotyczącą wprowadzenia „Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety” i stworzenia mechanizmów dobrowolnej samokontroli prowadzenia reklamy zgodnej z obowiązującym prawem - napisał ekspert BCC.

 


Źródło: BCC

Wyświetleń: 703